ATELIER: KREATIVNOST DIZAJNERA TIJEKOM DVIJE VEČERI MODNOG SPEKTAKLA ODUŠEVILA PUBLIKU


Ima li boljeg uvoda u sparne tople proljetne dane koji nagovještavaju ljeto od predstavljanja modnih noviteta vrijednih zamisli i ruku talentiranih dizajnera koji su cijelo ovo vrijeme pandemije  tj. perioda kojega možemo nazvati „zatišjem pred burom“ smišljali i kreirali svoja modna djela koja su zabljesnula tijekom dvije modne večeri u magičnom prostoru Klovićevih dvora.

Cijeli projekt osmislio je sposoban tim modne platforme Atelier kojoj je cilj povezati dizajnere i publiku, a od tima Ateliera ističemo organizatorice, dvije mlade ambiciozne žene s bogatim iskustvom u svijetu mode, kreativnu direktoricu Antonellu Ušić Gotovac i izvršnu producenticu Antonelu Čakić.

Na svakoj večeri ovoga cool eventa za kojega se tražila pozivnica više predstavljena su poznata dizajnerska imena.

Doajen hrvatske mode Boris Pavlin svoju je novu kolekciju haljina predstavio u formi izložbe jer je riječ o komadima koji se ručno izrađuju tjednima i na kojima je svaki detalj bitan i vrijedan pažnje, a želja mu je bila da uzvanici sami odluče koliko će se vremena zadržati promatrajući svaku pojedinačnu haljinu.

Na prvoj večeri modni brend Budoir, iza kojega stoje kreativne sestre Morana Saračević i Martina Čičko Karapetrić, predstavio je svoju raznobojnu, veselu i bajkovitu modnu viziju prepoznatljivog rukopisa satkanu od ženstvenih komada, slojevitih tekstura, čipkastih aplikacija, šljokica i tila s porubom u neonskim živim bojama.

Uvijek zanimljiva dizajnerica Martina Herak predstavila je svoju novu kolekciju kojom i nadalje ostaje vjerna svom bezvremenskom modnom izričaju. Kreirana je sa spojem prirodnih materijala i umjetnosti, unikatnosti, asimetrije i monokromatike u kombinaciji s ručno oslikanim dijelovima tkanina.

Inspirirana prirodom, kontrastima tame i svjetla, skrivanja i prikazivanja, u eri „fast fashion-a“, tehnologije i kopiranja, Martina se svojom kolekcijom suprotstavlja jedinstvenošću, prirodnošću i emocijama.

Bijelom bojom predstavlja početak, zelenom čistoću i mijenjanje, tamnim odjevnim predmetima u kombinaciji s koloritom predstavlja nadu, a fokus stavlja na komociju i estetiku, spoj ljepote, prepoznatljivosti i pokreta.

Čak dvije nove intrigantne kolekcije predstavila je dizajnerica Mihaela Brajković, koja je na nedavno održanom DIPMOD-u, ponijela titulu najbolje diplomske kolekcije modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Riječ je o kolekciji [Hidden]3“ koja propituje i analizira negaciju tijela odjećom pomoću dvije oprečne odjevne siluete, korzetom i ženskim redovničkim habitom. Redovnički habit skriva tijelo dok ga silueta korzeta naglašava i afirmira. Dizajnerica se referirala na poznati korzet dizajnera Jeana Paula Gaultiera, a smjestila ga je na nogavice hlača.

Druga kolekcija koju je nazvala CPR/9674/MCT“ bavi se pomodnjavanjem Mao odijela. Promatra ga kao dio popularne kulture kroz formu skulptura kineskog umjetnika Sui Jiangua i šarenilo inspirirano radovima Andyja Warhola. Zastupljene su i muške i ženske odjevne kombinacije koje karakteriziraju pročišćene forme.

Brend BiteMyStyle kojega potpisuje talentirani dizajner Zoran Aragović u novoj kolekciji za proljeće-ljeto 2022. ostaje vjeran svojoj prepoznatljivoj estetici.

U prvi plan stavlja boju kao dominantan element na svojim kreacijama. Dominiraju neonske boje poput pink, zelene i narančaste u neobičnim kombinacijama s tirkiznom, žutom i ljubičastom.

Dio kolekcije je u pomalo retro stilu devedesetih u kojem je dizajnirao oversized jakne, kratke suknje i haljine sa sportskim elementima u tehnici color blocka.

Sportskom dojmu kolekcije dodao je i notu ženstvenosti i ljetne lepršavosti u obliku naglašenih volana na rukavima i donjim dijelovima haljina od prozračnih mrežastih tkanina. Forma i kontrasti u bojama naglašeni su crnim trakicama u mat i glitter varijanti.

Budući da su nekoliko sezona u trendu „kompletirani“ outfiti spojili su bomber jakne i uske suknje ili kombinacije hlača visokog struka s oversized košuljama od viskoze i popelina.

Iako je brend uzorke na tkaninama ove sezone stavio u drugi plan, Aragović je dizajnirao nekoliko upečatljivih komada poput maxi i mini haljina u apstraktom i pomalo psihodeličnom printu karakterističnom upravo za osamdesete i devedesete godine.

Intrigantan dizajner Marko Plukavec sa svojim brendom Unaesthetik zatvorio je prvu modnu večer. Kolekcija proljeće/ljeto 2022. nosi radni naziv „Ljubavno pismo kostimu koji nitko nikad nije htio“, a inspiracija je proizašla iz jednog od najružnijih komada odjeće - muške polo majice.

Marko je ostao vjeran dekonstruiranom pletivu paučinaste mekoće koje je ove sezone kontrirano rigidnošću ovratnika, a kolorit, uz 50 nijansi bež, savršeno odgovara na vječno pitanje njegovih klijenata - imate li takvu ali crnu?


Nakon prve večeri ove modne poslastice na red je došla i druga večer koju su svi željno iščekivali.

Ni kiša koja je odgodila početak revije druge večeri i koja je tijekom revije padala i prestajala dok se „na kraju nije umorila“ nije umanjila veličanstvenost samog događaja. Kiša i šarenilo kišobrana u publici dali su posebnu čar, ljepotu i romantiku cijeloj večeri.

Sve pohvale hrabrim modelima koji su po skliskoj pisti hrabro koračali i ponosno predstavljali maštovite dizajnerske odjevne kombinacije.

Reviju je otvorio veličanstveni dizajner Ivica Skoko koji ove godine obilježava 25 godina svoga kreativnog djelovanja. U skladu s obljetnicom predstavio je glamuroznu kolekciju u kojoj svaka pojedina kreacija priča svoju priču.

Modeli s mnoštvom šljokica, profinjenih tkanina i pastelnih tonova izazvali su opće oduševljenje publike koja je gledajući u kolekciju ubrzo zaboravila na početne probleme uzrokovane vremenskom nestabilnošću. 

Brend DeLight iza kojega stoji talentirani dizajner Ivan Friščić predstavio je kolekciju za predstojeću jesen/zima 2022./2023. Ostavši vjeran svojoj prepoznatljivoj estetici, kolekcijom su dominirali kaputi i odijela - osvježenih ili novih krojeva, u još luksuznijim tkaninama i u nekoliko trendy boja.

Zaštitni znak kolekcije su odijela kojima je dizajner posvetio posebnu pažnju te ih, uz kapute, stavio u prvi plan, kako kod dizajna, tako i kod izbora najfinijih tkanina i samog procesa krojenja i šivanja koje je brend doveo do savršenstva. U novoj jesenskoj kolekciji naglasak je stavljen na oversize odijela, balonere i kapute na vezanje. Zaokruženu cjelinu činile su svilene bluze i topovi, viskoze i brokatne haljine, te svilene marame i šalovi od čistog kašmira.

Kolekcijom su dominirale boje, i to u ružičastim, crvenim i zelenkastim nijansama., uzorci s kariranim i pepita motivima, a tkanine su vrhunske kvalitete izrađene od najcjenjenijih vlakana, poput kašmira, vune i svile.

Zatim se predstavio brend JET LAG kojega potpisuje kreativna dizajnerica Jasmina Arnautović koja je inspiraciju pronašla na jugu Sjedinjenih Američkih država, točnije u Texasu. Predstavila je kolekciju muških i ženskih odjevnih predmeta bliskih takvoj estetici inspiriranoj kaubojskim filmovima. Naglasak je stavljen na kombinaciju trapera i čipke, a spajanjem profinjenog i svečanog materijala s robusnim izdržljivim traperom nastala je zanimljiva razigrana street style kolekcija u kojoj zasigurno nećete ostati nezamijećeni.

Zanimljivi brend Steven Dockman osnovan 2017. godine, a nastao je spojem ideja osnivača i street style mode.

Pink Panter, Wanted, Worldwide 2022. su nove kolekcije brenda koje su spojene u jednu priču. Kao i Pink Panter, koji je WORLDWIDE poznata faca, brend je postao WANTED na regionalnom tržištu.

Na materijalima prljavo bijele, purpurne i crne boje pokazali su kako su osmislili ljeto 2022. godine te je predstavljena kolekcija satkana od najfinijih materijala, s najinovativnijim tehnikama printa, veza i fashion dekoracija.

Maštoviti dizajner Luka Grubišić sa svojim brendom LukA predstavio je interesantnu chic capsule kolekciju koja se temelji isključivo na crnim i bijelim lookovima i donosi haljine, kapute i suknje izrađene od izrazito laganih i prozirnih tkanina u kontrastu s kompaktnim i teškim materijalima.

Zanimljivost ovom modnom spektaklu pridonijele su „žive lutke“ kojima je predstavljen brend Borshetta sa svojim ručno izrađenim ženskim torbicama.

Inspiracija za jedinstven dizajn torbice ukorijenjena je u istarskoj lokalnoj baštini. Svaka torbica je unikatna izrađena od najprofinjenije luksuzne kože u kombinaciji s istarskim etno detaljima i drvenim ručkama, a upravo zbog drvenih elemenata koji dolaze iz prirode niti jedna ručka kao ni gumb nisu isti.

Iza brenda Borshetta krije se priča o strasti koja je ujedinila dizajn, umjetnost i tradiciju. Dizajnerske torbe inspirirane su spojem istarskog nasljeđa i bezvremenske modne autentičnosti.

Priča o Borshetti krenula je prije dugi niz godina kada je otac Franko napravio prvi prototip torbice od jute i sukna sa drvenim elementima za svoje kćeri Ivanu i Barbaru.

Brend je nazvan po dijalektalnom talijanskom nazivu za damsku torbicu (borsetta) korištenu u posebnim prilikama, a dolazi u ograničenoj godišnjoj seriji s modelima „FEARLESS YOU“ i „SAY YES TO LIFE“.

Događaj je oduševio prisutne jer su modeli bili autentični, nesvakidašnji, dojmljivi i vrijedni pažnje.  

Svojim domovima vratili smo se zadivljeni prikazanim modelima u iščekivanju prvih prilika da ih obučemo i pokažemo u javnosti.

Stoga ne sumnjamo da će svaka predstavljena kolekcija naći put do srca i ormara svih željnih kvalitetnih modnih noviteta.

I za kraj ali ne i manje važno, napominjemo kako je projekt Atelier organiziran u suradnji sa Talijansko hrvatskom gospodarskom komorom, a partneri projekta su: DS Automobiles, GeoPower group, NASHI Argan, učilište Profokus, Jana, Samsung, Pernod Ricard Hrvatska, Amelior London, Health and Beauty Center, Ferrero, De Longhi, Culmena, La Piel, Uff drinks, Generali osiguranje, LELO, FOREO, 4U2 i STEGA tisak.

Tekst: autorica bloga

Fotografije: Goran Čižmešija i Zvonimir Ferina 

 

Primjedbe

Priče koje volite čitati...