Plesna priča o Čajkovskom koja osvjetljava dugo skrivane trenutke njegova života premijerno u zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu
![]() |
Foto: Fanni Tutek Hajnal |
Balet Čajkovski u koreografiji renomiranog i višestruko nagrađivanog Cayetana Sota premijerno će u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu biti izveden u ponedjeljak 27. veljače veljače s početkom u 19.30 sati.
Druga predstava dvostruke baletne koprodukcije riječkog i
zagrebačkog HNK-a, nakon Spartaka u
Zagrebu, prvi put u Hrvatsku dovodi Španjolca Sota prema čijim će riječima,
predstava na izabranu glazbu velikoga Petra Iljiča Čajkovskog „prikazati putovanje vođeno činjenicama i
tajnama koje su oblikovale skladateljevu jedinstvenu umjetničku dušu i um.“
Cayetano Soto otkriva i plesnim pokretom slika portret
jednog od najboljih skladatelja romantične ere te svojim osebujnim plesnim
vokabularom, sastavljenim od nijansiranih detalja i grotesknih adaptacija
tradicionalnih pokreta, stvara balet prije svega inspiriran neobjavljenim
pismima i drugim arhivskim dokumentima Državne kuće-muzeja „Čajkovski“ u Moskvi.
Pritisak društva
dominirao je cijelim životom Čajkovskog sve do njegove smrti, a njegov privatni
život bio je tabu tema u njegovoj domovini gotovo stotinu godina. Intimni život
Čajkovskog revno su skrivali članovi njegove obitelji, muzikolozi te dužnosnici
carske dinastije Romanov i Staljinov Sovjetski Savez. U očima vlasti,
nezamislivo je bilo prihvatiti ideju da je Petar Iljič Čajkovski, rusko
nacionalno blago, homoseksualac, ističe dramaturg predstave i suautor
koncepta Dario Suša.
Naime, koncept predstave supotpisuju Cayetano Soto i Dario
Suša, jednako kao i kostimografiju, scenografiju i oblikovanje svjetla.
Plešu članice i članovi riječkog baletnog ansambla: Michele
Pastorini, Maria Matarranz de las Heras, Ali Tabouch, Ksenija Krutova, Nicola
Prato, Valentin Chou, Noa Gabriel Siluvangi,
Tea Rušin, Laura Orlić, Jody Bet, Marta Voinea Čavrak,
Antoine Salle, Anna Zardi, Janne Boere, Marta Kanazir Bagadur,
Thomas Krähenbühl,
Soyoka Iwata, Álvaro Olmedo, Leonardo De Santis, Milica Mučibabić, Rachele Cortopassi i
Alejandro Polo.
Govoreći o predstavi, koreograf Cayetano Soto kaže kako je
od malih nogu impresioniran glazbom Čajkovskog sada otkrio i osobu. Ne samo umjetnika, već zaista osobu iza te
umjetnosti. No, shvatili smo da ukoliko želimo ispričati priču o njemu, to mora
biti priča i o onome što se o Čajkovskom skrivalo. Stoga osvjetljavamo neke od
tih trenutaka iz njegova života. Ne govorimo o tome kako je živio ni kako je
umro, govorimo o stvarima koje bi ljudi trebali znati. Nismo željeli tipični
suvremeni narativni balet, željeli smo stvoriti vlastitu baletnu priču,
naglašava Soto.
Cayetano Soto se, odmah nakon što je 1997. diplomirao
klasični balet, pridružio kompaniji IT Dansa Barcelona koju je godinu kasnije
zamijenio Baletom Teatra München. Za njih je kreirao svoj koreografski
prvijenac „Plenilunio“ s kojim je osvojio titulu Najboljeg mladog koreografa
prema prestižnom njemačkom „Tanz Aktuell” magazinu. Nakon toga je ostvario
bogatu međunarodnu karijeru. Brazilski tv kanal Arte 1 je 2015. godine emitirao
dokumentarni serijal (u šest nastavaka) o Sotinom stvaranju djela „Adastra“ za
Balé da Cidade de São Paulo. Dobitnik je mnogobrojnih nagrada i priznanja među
kojima su i 1. nagrada na koreografskom natjecanju„Uncontainable“; naslov
Najbolje plesne produkcije prema brazilskim novinama Folha de São Paulo;
nominacija za najprestižniju rusku kazališnu nagradu „Zlatna maska“. Njegovu
koreografiju „Prelude und Liebestod“ kreiranu za Češki nacionalni balet
prestižni je „Dance Europe“ magazin uvrstio u među 5 najboljih premijera 2021.
godine.
Primjedbe
Objavi komentar
Slobodno mi pišite na gocreativeblog@gmail.com