VINARIJA TOMAZ PREDSTAVILA NOVI VIZUALNI IDENTITET SVOJIH VINA I PROJEKT IZGRADNJE NOVE VINARIJE U MOTOVUNU
Priča o radu,
trudu i upornosti vrijednoga motovunskoga vinara Klaudija Tomaza i njegove obitelji,
u kojoj vinar i loza postaju jedno, isprepleteni korijenjem loze u suživotu
koji naposljetku donosi radost i užitak u kapljici božanskog nektara u čaši,
priča je koja nema kraja već se nastavlja, razvija, oplemenjuje i obogaćuje, a
ispričana je u zagrebačkom hotelu Sheraton.
O Klaudiju Tomazu
i njegovim vrhunskim i kvalitetnim vinima ne moramo puno pisati jer su nadaleko
poznata i priznata, a da bogatstvo, jedinstvenost i superiornost motovunskog
terroira izvrsno pogoduje vinima idu u prilog brojne osvojene nagrade, poput
nekoliko šampionskih naslova na Vinistri i Decanterovih zlatnih medalja.
Naime, Klaudio nas
je okupio kako bi nam zajedno s Igorom
Palčićem iz kreativnog studija za grafički dizajn koji obiluje velikim
idejama „Over studio“ u vlasništvu Veronike
Bizovičar, prezentirao novu i jedinstvenu priču svoje vinske obiteljske
tradicije koja radi zaokret u vizualnom identitetu vina koja će se uz kvalitetu, isticati i po autentičnosti,
prezentaciji i interakciji s potrošačima.
Koncept za novi moto jedinstvenih autorskih djela vina pod nazivom „Vina van okvira“, nastao je pod utjecajem vrijedne obitelji Tomaz i specifičnosti motovunskog kraja poznatog po rijeci Mirni, ilovasto-laporastom tlu, Motovunskoj šumi i dragocjenosti tartufa.
Vinar Tomaz i njegova obitelj imali su drugčije viđenje i razmišljanje, ono van okvira, i tako je nastao novi slogan „Vina van okvira“ koji je doveo do novog zaštitnog znaka, svojevrsnog potpisa „TM“, u kojem slovo T predstavlja obitelj Tomaz, a slovo M Motovun.
„Vina Tomaz
nastaju u vinogradu, a ne intervencijama u podrumu, čime se postiže maksimalna
iskoristivost blagodati koje pruža motovunski terroir, što ih čini drugačijima
od uobičajenih Malvazija, Muškata ili Terana. Jednako važna je i činjenica da
sve generacije obitelji Tomaz aktivno sudjeluju u stvaranju vina. Sve navedeno
utjecalo je na stvaranje koncepta novog izgleda, koji vizualno i metaforički
opisuje način razmišljanja i djelovanja vinarije te dolazi do finalnog
proizvoda – vina van okvira“, istaknuo je Klaudio Tomaz, vlasnik obiteljske
vinarije.
Na etiketama su korištene prilično zahtjevne tehnike, a dodavanjem dodatnog papira željelo se naglasiti obitelj Tomaz kao autore u vidu legende poput one koju možemo naći na zidovima muzeja; npr. legenda nosi podatak tko je autor djela, gdje je djelo nastalo, koja je tehnika u ovom slučaju sorta i godina nastanka.
Vizualno je povezan slogan „Vina van okvira“ s motivima motovunskog kraja, rijekom, šumom, tlom i tartufom koji vizualno izlaze van tog okvira koji dominira etiketom i zaokružuje ime vina koje je autorsko djelo nastalo zahvaljujući predanoj obitelji Tomaz.
Vina su podijeljena u četiri kategorije: pjenušava, svježa, odležana i premium, a svako je povezano s motivom motovunskoga kraja i podneblja.
Pjenušava
vina su povezana s rijekom Mirnom, najduljom
istarskom rijekom u kojoj mjehurići kisika omogućuju život, a mjehurići u
pjenušcu stvaraju slast i užitak.
Svježa
vina povezana su s ilovastim i laporastim tlom
prošaranim karakterističnim pukotinama na kojem
uspijevaju motovunski vinogradi. Upravo jedinstveni sastav tla i
mikroklima daju mineralnost svježim vinima.
Odležana
vina u hrastovim bačvama povezana su s
Motovunskom šumom u kojoj prevladava hrast lužnjak.
Premium
vina su povezana s bijelim tartufom, najskupljom
istarskom namirnicom koju nalazimo također u Motovunskoj šumi.
Skeniranjem QR koda integriranog u etiketu potrošači Tomaz vina mogu se transportirati u Motovun putem videa u kojima su glavni glumci članovi obitelji što dodatno pomaže da se bolje prezentiraju i približe vina koja ova složna i vrijedna obitelj radi s ljubavlju.
Priče koje se
nalaze na etiketi imaju didaktičku funkciju da konzumenta educiraju o bogatstvu
motovunskoga podneblja, o rijeci Mirni, Motovinskoj šumi, tlu i tartufu.
Prisutni su imali
mogućnost kušati pjenušce, svježu malvaziju Avangarde, sauvignon blanc Nostro, odležanu
malvaziju Sesto Senso, teran Barbarossa, crnu malvaziju Nera, slatki passito
muškat Viktorija, rose Flaminio te zvijezdu večeri teran Barbarossa Superior,
pripravljen od stotinjak dana prosušenih bobica, uz slane i slatke zalogajčiće.
Uz novi vizualni
identitet „Vina van okvira“ Klaudio Tomaz predstavio je i veliki projekt izgradanje
nove vinarije. Nakon 12 godina neumornog rada i truda, njegova dosadašnja obiteljska
vinarija nije dovoljna za količine koje danas proizvode na 26 ha vinograda što rezultira
dobivanjem 160 000 litara vina.
U novoj vinariji, Tomaz ne namjerava povećavati broj sorti ili broj etiketa, svom će asortimanu dodati dva cuvéea kojima će zaokružiti svoju vinsku paletu: jednu bijelu od malvazije, bijelog pinota i sauvignon blanca, te jednu crnu od terana, merlota i crne malvazije.
Obitelj je počela prije
18 mjeseci s projektom i prijavom za dobivanje sredstava iz EU fondova. Nakon
što su im sredstva odobrena počeli su s izgradnjom nove velebne i proširene
vinarije, čije bi otvorenje trebalo biti početkom travnja 2023. godine.
„Ovo je prva i
zadnja koju zidam“ istaknuo je Tomaz, najavivši 3D video nove vinarije, premijerno
prikazan u Sheratonu, na čije je otvorenje pozvao prisutne da zajedno s njima proslave
plod obiteljskoga rada, truda i vrijednosti, koju iz godine u godinu njeguju i
usavršavaju, a budući da i mlađe generacije obitelji aktivno sudjeluju u
vinskom poslu ne sumnjamo kako ćemo još puno godina slaviti i obilježavati
njihove uspjehe i kvalitetu koju s ponosom predstavljaju.
Tekst: autorica bloga
Primjedbe
Objavi komentar
Slobodno mi pišite na gocreativeblog@gmail.com