VINARIJA TOMAZ PREDSTAVILA NOVI VIZUALNI IDENTITET SVOJIH VINA I PROJEKT IZGRADNJE NOVE VINARIJE U MOTOVUNU

Priča o radu, trudu i upornosti vrijednoga motovunskoga vinara Klaudija Tomaza i njegove obitelji, u kojoj vinar i loza postaju jedno, isprepleteni korijenjem loze u suživotu koji naposljetku donosi radost i užitak u kapljici božanskog nektara u čaši, priča je koja nema kraja već se nastavlja, razvija, oplemenjuje i obogaćuje, a ispričana je u zagrebačkom hotelu Sheraton.

O Klaudiju Tomazu i njegovim vrhunskim i kvalitetnim vinima ne moramo puno pisati jer su nadaleko poznata i priznata, a da bogatstvo, jedinstvenost i superiornost motovunskog terroira izvrsno pogoduje vinima idu u prilog brojne osvojene nagrade, poput nekoliko šampionskih naslova na Vinistri i Decanterovih zlatnih medalja.

Naime, Klaudio nas je okupio kako bi nam zajedno s  Igorom Palčićem iz kreativnog studija za grafički dizajn koji obiluje velikim idejama „Over studio“ u vlasništvu Veronike Bizovičar, prezentirao novu i jedinstvenu priču svoje vinske obiteljske tradicije koja radi zaokret u vizualnom identitetu vina koja će se uz kvalitetu, isticati i po autentičnosti, prezentaciji i interakciji s potrošačima.

Koncept za novi moto jedinstvenih autorskih djela vina pod nazivom „Vina van okvira“, nastao je pod utjecajem vrijedne obitelji Tomaz i specifičnosti motovunskog kraja poznatog po rijeci Mirni, ilovasto-laporastom tlu, Motovunskoj šumi i dragocjenosti tartufa.

Vinar Tomaz i njegova obitelj imali su drugčije viđenje i razmišljanje, ono van okvira, i tako je nastao novi slogan „Vina van okvira“ koji je doveo do novog zaštitnog znaka, svojevrsnog potpisa „TM“, u kojem slovo T predstavlja obitelj Tomaz, a slovo M Motovun.

„Vina Tomaz nastaju u vinogradu, a ne intervencijama u podrumu, čime se postiže maksimalna iskoristivost blagodati koje pruža motovunski terroir, što ih čini drugačijima od uobičajenih Malvazija, Muškata ili Terana. Jednako važna je i činjenica da sve generacije obitelji Tomaz aktivno sudjeluju u stvaranju vina. Sve navedeno utjecalo je na stvaranje koncepta novog izgleda, koji vizualno i metaforički opisuje način razmišljanja i djelovanja vinarije te dolazi do finalnog proizvoda – vina van okvira“, istaknuo je Klaudio Tomaz, vlasnik obiteljske vinarije.



Na etiketama su korištene prilično zahtjevne tehnike, a dodavanjem dodatnog papira željelo se naglasiti obitelj Tomaz kao autore u vidu legende poput one koju možemo naći na zidovima muzeja; npr. legenda nosi podatak tko je autor djela, gdje je djelo nastalo, koja je tehnika u ovom slučaju sorta i godina nastanka. 

Vizualno je povezan slogan „Vina van okvira“ s motivima motovunskog kraja, rijekom, šumom, tlom i tartufom koji vizualno izlaze van tog okvira koji dominira etiketom i zaokružuje ime vina koje je autorsko djelo nastalo zahvaljujući predanoj obitelji Tomaz.

Vina su podijeljena u četiri kategorije: pjenušava, svježa, odležana i premium, a svako je povezano s motivom motovunskoga kraja i podneblja.

Pjenušava vina su povezana s rijekom Mirnom, najduljom istarskom rijekom u kojoj mjehurići kisika omogućuju život, a mjehurići u pjenušcu stvaraju slast i užitak.

Svježa vina povezana su s ilovastim i laporastim tlom prošaranim karakterističnim pukotinama na kojem  uspijevaju motovunski vinogradi. Upravo jedinstveni sastav tla i mikroklima daju mineralnost svježim vinima.

Odležana vina u hrastovim bačvama povezana su s Motovunskom šumom u kojoj prevladava hrast lužnjak.

Premium vina su povezana s bijelim tartufom, najskupljom istarskom namirnicom koju nalazimo također u Motovunskoj šumi.

Skeniranjem QR koda integriranog u etiketu potrošači Tomaz vina mogu se transportirati u Motovun putem videa u kojima su glavni glumci članovi obitelji što dodatno pomaže da se bolje prezentiraju i približe vina koja ova složna i vrijedna obitelj radi s ljubavlju.

Priče koje se nalaze na etiketi imaju didaktičku funkciju da konzumenta educiraju o bogatstvu motovunskoga podneblja, o rijeci Mirni, Motovinskoj šumi, tlu i tartufu.

Prisutni su imali mogućnost kušati pjenušce, svježu malvaziju Avangarde, sauvignon blanc Nostro, odležanu malvaziju Sesto Senso, teran Barbarossa, crnu malvaziju Nera, slatki passito muškat Viktorija, rose Flaminio te zvijezdu večeri teran Barbarossa Superior, pripravljen od stotinjak dana prosušenih bobica, uz slane i slatke zalogajčiće.

Uz novi vizualni identitet „Vina van okvira“ Klaudio Tomaz predstavio je i veliki projekt izgradanje nove vinarije. Nakon 12 godina neumornog rada i truda, njegova dosadašnja obiteljska vinarija nije dovoljna za količine koje danas proizvode na 26 ha vinograda što rezultira dobivanjem 160 000 litara vina.

U novoj vinariji, Tomaz ne namjerava povećavati broj sorti ili broj etiketa, svom će asortimanu dodati dva cuvéea kojima će zaokružiti svoju vinsku paletu: jednu bijelu od malvazije, bijelog pinota i sauvignon blanca, te jednu crnu od terana, merlota i crne malvazije.

Obitelj je počela prije 18 mjeseci s projektom i prijavom za dobivanje sredstava iz EU fondova. Nakon što su im sredstva odobrena počeli su s izgradnjom nove velebne i proširene vinarije, čije bi otvorenje trebalo biti početkom travnja 2023. godine.

„Ovo je prva i zadnja koju zidam“ istaknuo je Tomaz, najavivši 3D video nove vinarije, premijerno prikazan u Sheratonu, na čije je otvorenje pozvao prisutne da zajedno s njima proslave plod obiteljskoga rada, truda i vrijednosti, koju iz godine u godinu njeguju i usavršavaju, a budući da i mlađe generacije obitelji aktivno sudjeluju u vinskom poslu ne sumnjamo kako ćemo još puno godina slaviti i obilježavati njihove uspjehe i kvalitetu koju s ponosom predstavljaju.


Tekst: autorica bloga

Fotografije: Nikola Madunović

Primjedbe

Priče koje volite čitati...