ATELIER I THGK: EKOLOGIJA U SLUŽBI DIZAJNA TALIJANSKIH BRENDOVA “DARLING GRACE” I “ELIOT”

Da hrvatska modna scena ne spava i da je itekako aktivna, unatoč činjenici da protekle dvije godine nije bilo modnih revija i predstavljanja novih kolekcija zbog svima dobro poznatih razloga uzrokovanih opasnim virusom kojega ne želimo više spominjati, dokaz je zanimljiv koncept projekta Atelier iza kojega stoje organizatorice, dvije sposobne i ambiciozne mlade žene s bogatim iskustvom u svijetu mode, kreativna direktorica Antonella Ušić Gotovac i izvršna producentica Antonela Čakić

Platforma Atelier dizajnerima omogućava prostor djelovanja, a naziv projekta označava svakog pojedinog dizajnera koji stvara vrijedna djela u svom prostoru odnosno ateljeu. Projektu su se priključila brojna dizajnerska imena koja su predstavila svoje kreacije na modnoj reviji održanoj tijekom dvije večeri 12. i 13. svibnja u Klovićevim dvorima.

Bitno drugčiji koncept Ateliera od onoga što smo do sada navikli viđati, predstavljen je u velebnom prostoru hrama kulture Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Naime uz uspostavljanje veza između dizajnera i publike, projekt je predstavio razne aktivacije posvećene očuvanju okoliša te smanjenju karbonskog otiska kako samog projekta tako i svakog sudionika i posjetitelja, stoga ni ne čudi odabir dizajnera koji također stvaraju kreacije od ekološko održivih tkanina s ciljem očuvanja okoliša.

Partner projektu je Talijansko hrvatska gospodarska komora (THGK) koja je organizirala za uzvanike Ateliera svečani prijem na kojem je predstavila regiju Toscanu, poznatu ne samo po dugogodišnjoj gastronomskoj i enološkoj tradiciji, već i po brojnim svjetski poznatim dizajnerskim imenima iz svijeta mode.  Zbog svega navedenoga razvila se i suradnja s organizatoricama Ateliera.

Na prijemu predstavljeni su talijanski dizajneri Darling Grace i Eliot, a cijelo događanje imalo je i humanitarnu notu jer su se tijekom večeri prikupljala sredstva za udrugu "Il giardino delle rose blu” (Vrt plavih ruža) koja pomaže Specijalnoj bolnici za kronične bolesti dječje dobi u Gornjoj Bistri.



 

Podsjetimo kako Italija i Hrvatska imaju dobre odnose u svim područjima, jer imaju zajedničku povijest i kulturu, a od ulaska Hrvatske u EU gospodarska suradnja, ulaganja i zajedničke razvojne strategije postupno su se još snažnije razvijale, zahvaljujući diplomatskim naporima obiju zemalja.


Ciljevi koje Komora ostvaruje su razvijanje i unaprjeđivanje odnosa između talijanskih i hrvatskih poduzetnika te poticanje kontakata i suradnje s lokalnim i državnim vlastima radi lakšeg svladavanja raznih prepreka u poslovanju te promicanje i razvoj suradnje između Italije i Hrvatske na gospodarskom, trgovinskom i kulturnom području.

Brend Eliot se predstavio kreacijom na lutki, a riječ je o novom eko-održivom i 100% talijanskom brendu koji je nastao iz ideje Maria Chiare dok je dojila svoju drugu kćer Teu. 

Nezadovoljna odjećom koju ima u ormaru kao i onom koju kupuje, počela je dizajnirati haljinu kakvu nije mogla pronaći u dućanu: udobnu, kvalitetnu, praktičnu i elegantnu u isto vrijeme. Pozornost se stavlja na najsitnije detalje a košulje i hlače uljepšane su originalnim dizajnom mlade umjetnice Gabriele Ciot, koji izražava poruku poštovanja i ljubavi prema prirodi.

Svaki korak proizvodnje odvija se u Italiji u malim, odabranim, obiteljskim tvrtkama, gdje je proizvodnja još uvijek umjetnost. Svi Eliot proizvodi podliježu strogim propisima, uključujući “Standard 100” tvrtke Oeko-Tex, koji potvrđuje neškodljivost za ljudsko zdravlje i okoliš. 

Tkanina je izrađena od bambusa, posebno prikladnog za nježnu i osjetljivu kožu, a spriječava crvenilo i iritacije. Bambus je biljka čiji uzgoj ima vrlo mali utjecaj na okoliš: troši 70% manje vode od tradicionalnih usjeva i vrlo često treba samo kišnicu; ima minimalne emisije ugljičnog dioksida i emitira veliku količinu kisika.

Eliot odjevni predmeti dizajnirani su da traju tijekom vremena i ne prate brzinu današnje mode, a udobni su i praktični za majke koje doje. Budući da je sve proizvedeno u Italiji, tkanine i kreacije ne moraju putovati s jednog kontinenta na drugi čime se smanjuju emisije CO2. 

Ambalaža je dizajnirana da smanji utjecaj na okoliš što je više moguće jer se može 100 % reciklirati.

Održanom modnom revijom brend Darling Grace dokazao je kako prati svaku ženu na putu spajanja s prirodom kroz izbor ekskluzivne odjeće, izrađene od prirodnih i ekološki održivih tkanina.

Consuelo Chinè, osnivačica je projekta Darling Grace, a brend je stvoren iz svijesti o tome kako je pandemija duboko promijenila način života i razmatranja o životnim prioritetima. 

U potrazi za zdravim stilom življenja i društvenom odgovornošću, Consuelo je htjela dati doprinos vezan uz dobrobit ljudi ali i okoliša. Osmislila je Darling Grace 2021. godine vođena uvjerenjem da se samo povratkom prirodi, njezinim ritmovima i našim podrijetlom možemo osjećati dobro.

Provodeći vrijeme s bakom Gabriellom otkrila je iskustvo i vrijednost vještina koje su se generacijama prenosile kroz obitelj. Promatrala je bakine vješte ruke kako daju dragocjen oblik odjevnim predmetima i tkaninama, te je tako otkrila snagu jednostavnih i jedinstvenih stvari. 

Darling Grace snažno je inspiriran autentičnošću Kalabrije, netaknutom ravnotežom Trentina i uzornom ljepotom Rima.

Manekenke su predstavile ekskluzivan casual chic stil, ručno izrađenih kreacija od visokokvalitetnih eko održivih tkanina brenda Darling Grace. Revija je ispraćena gromoglasnim pljeskom te je druženje nastavljeno uz jela pripremljena prema autohtonim toskanskim receptima.

Talijansko hrvatska gospodarska komora najavila je i brojna druga događanja poput Sajma toskanskih vina koja će sljubiti s čokoladom ususret Međunarodnom danu čokolade 7. srpnja, a u pripremi je i sajam Prosecco days.

Tekst, fotografije i video: autorica bloga


Primjedbe

Priče koje volite čitati...