Umjetnost, moda, etno, klasika i minimalizam na 88. ZLATNOJ IGLI


Kakva bi to bila revija bez daška minimalizma i pročišćenih linija i formi u kreacijama koje su jednostavne, a efektne i definitivno ostavljaju bez daha?! Osim minimalizma, na Zlatnoj igli prožet će se i umjetnost, etno tradicija i dobra stara klasika.

Umjetnost i moda u jednom - glavno je obilježje kolekcije “Ekspresija” koju potpisuje modna dizajnerica Dora Rubić iz Modnog salona Dora. 

Njezine tri slike, ulja na platna, poslužile su kao inspiracija za dizajn originalnih tkanina upečatljivih boja i motiva. Na 88. Zlatnoj igli predstavit će se dio kolekcije - unikatni, nosivi modeli balonera i haljina.

Mlada dizajnerica ljubav prema dizajnu dijeli sa svojom majkom, a kreativna blaga u obliku odjeće stvaraju u obiteljskoj radionici-butiku, na korak od zagrebačkih Kamenitih vrata. Posjet butiku tako nije samo modno, već i dijelom povijesno i kulturalno iskustvo u kojem se prožima šarm i stil Zagrepčanki. Već 35 godina stvaraju i oblikuju žensku modu, s naglaskom na kapute. Dizajnerica Dora Rubić svojim bezvremenskim odjevnim komadima koji se mogu nositi na razne načine i u raznim prilikama želi staviti naglasak na trajnost i “sporu” modu, nasuprot masivnoj modnoj produkciji i trendovima koji se mijenjaju iz godine u godinu.

Fatalne žene sa svježim pogledom na hrvatsku baštinu u središtu su “Etno Mare”, brenda iza kojeg ponosno stoji dizajnerica Marija Milković Pancer. 

Desetak trendovskih modela nadahnutih tehnikama ukrašavanja tradicionalne odjeće odiše seksepilom i luksuzom, dokazujući kako tradicija i suvremenost čine savršen spoj.

“Šlinga, za koju je tipično da se izrađuje bijelim koncem na bijelom platnu, aplicirana je na crni saten i skubu, dok je tradicionalna metoda vezenja zamijenjena strojnim vezom izrađenim pomoću kompjuterskog programa. Ta softverska šlinga daje modelima elegantnih suknji i haljina dozu luksuza i suvremenosti, posebice u spoju s kraćim bluzama sportskog stila”, otkrili su iz Etno Mare. Prisutni su i elementi zlatoveza, što suvremenim odjevnim komadima daje dozu unikatnosti. Kako je pojasnila dizajnerica, za kolekciju je karakteristična pomalo mračna, ali privlačna atmosfera. Zlatovez je pak glavni element na kreacijama mladenačkog stila, čime je dizajnerica pokazala da se tradicija može vrlo uspješno inkorporirati u suvremene trendove, dajući im dozu unikatnosti.

Etno Mara dobro je poznata i van granica Lijepe Naše, gdje kroz otmjenost visoke mode promiče i interpretira hrvatsku etno baštinu i tradicijski obrt, s dozom poštovanja koju odaje vještinama narodnih vezilja.

Kolekcija za suvremenog muškarca okrenutog budućnosti za sve prigode. Opis je to kolekcije s kojom će se Krojački obrt Jura predstaviti na ovogodišnjoj Zlatnoj igli.

Riječ je o obiteljskom obrtu s pedesetogodišnjom tradicijom koji se bavi šivanjem odjeće po mjeri. Specijalizirani su za muška odijela te muške i ženske kapute, frakove i sakoe. U “Juri” su jedinstveni i po tome što su jedni od rijetkih koji rupice za gumbe na odjeći i dalje rade ručno. Dvije generacije krojača iza sebe imaju više od 4000 odijela izrađenih po mjeri na zadovoljstvo stalnih mušterija.

Minimalistički dizajn iz kolekcije jesen/zima ‘23/‘24. prevladavat će u modelima DNK modne dizajnerice Nade Došen. Glavna boja bit će crna.

“Crna potencira dramatiku u kojoj asimetrija, simetrija, stroge linije, naglašene obline i geometrijske plohe teže balansu i harmoniji u konačnom dojmu”, rekla je autorica kolekcije Nada Došen. Dodala je kako će dodatnu dinamiku, ali i maksimalnu udobnost nošenja stvoriti materijalima različitih težina i struktura.

Ova iskusna modna dizajnerica tim se poslom bavi više od 30 godina, a svoj je životni san ostvarila otvaranjem vlastitog prodajnog prostora u kojem kupci mogu uživati u njezinim jednostavnim, a efektnim kombinacijama. Nada Došen uvijek je dosljedna minimalizmu, najčešće u crno-bijelom izričaju, a naglasak u kreiranju stavlja na liniju i formu. Kako voli istaknuti, “voli kada modi ne treba puno dizajna”.

Za povratak u 90-te na 88. Zlatnoj igli bit će zaslužan brend “a shoo” by Anita Zannotti Štulec. Naime, upravo u trendovima devedesetih inspiraciju u dizajnu obuće pronašla je kreatorica Anita Zannotti Štulec.

“Naglasak se tada stavljao na suptilno vizualno produljenje linije nogu, kao i cijele ženske figure. Oko prirodno prati figuru sve do vrha obuće, koji je blago podignut od tla, što daje štih elegantne profinjenosti”, pojasnila je inspiraciju za novu kolekciju cipela dizajnerica Anita Zannotti Štulec. Ovogodišnje “it” boje su strastveno crvena i kraljevsko ljubičasta iza kojih stoji poruka neovisnosti, hrabrosti i inovativnosti.

Bilo da je riječ o prirodnoj koži, svili ili tvidu, raznim dodacima poput kristala i plemenitih kovina, tradicijski obrt “a shoo” by Anita Zannotti Štulec godinama uveseljava svoje klijente unikatnim modelima cipela, izrađenim baš po njihovoj mjeri. Individualni pristup svakoj klijentici s analizom stopala i odabirom najboljeg modela baš za njezinu nogu, najčešće rezultiraju pitanjem: “Zašto i prije nismo došli u “a shoo” po cipele?!”

 Foto: Press

Primjedbe

Priče koje volite čitati...