Željka Barišić Pulig prva je ravnateljica Opere u povijesti zagrebačkog HNK
Foto: Mara Bratoš |
Željka Barišić Pulig ravnateljica Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, prva je žena u povijesti zagrebačkog HNK na ovoj čelnoj poziciji.
Nakon prošlosezonske v.d .uprave koje su u cijelosti činile žene, Željka Barišić Pulig početak svog v.d. mandata započela je opernim gala koncertom u sezoni 2022./2023. koja se nastavila uspješnim opernim premijerama, a rezultati prve godine mandata dokazuju njezinu potpunu posvećenost kazalištu: operni naslovi HNK-a imali su čak 50.357 posjetitelja, što je – u usporedbi sa sezonom 2018/19 – porast za 42 posto.
Uz počasnog šefa dirigenta Piera Giorgia Morandija koji se pridružio Operi prošle sezone, a stalan je gost mnogih europskih i svjetskih opernih kuća, poput Teatro alla Scala u Milanu, Opera di Roma, Teatro San Carlo u Napulju, opera u Bilbaou, Tokiju, Osaki, Seoulu, Wiener Staatsoper, Festival di Macerata, Arena di Verona, Opera HNK u Zagrebu ima još mnoštvo planova za nadolazeće razdoblje.
Željka
Barišić Pulig rođena je u Osijeku, gdje završava osnovnu i srednju Glazbenu
školu Franje Kuhača. Godine 1991. diplomirala je na Fakultetu muzičke
umetnosti u Beogradu u klasi prof. Ljubiše Petruševskog. Dobitnica je
nekoliko prvih nagrada na republičkim i saveznim natjecanjima bivše Jugoslavije.
Od 1992. do 1994. pohađa postdiplomsko usavršavanje perfectionnemet na Conservatorie
do musique de Geneve u klasi prof. Jeana Pierrea Sourgeta,
a 1998. stječe pedagoško-psihološku naobrazbu na Pedagoškom fakultetu u
Osijeku.
S Orkestrom
Hrvatskoga narodnog kazališta u Osijeku počinje surađivati 1985, a kao oboistica-solistica
Opere stalno je zaposlena od 1990. do 1995. U istom periodu radila je kao profesorica
oboe i komorne glazbe u Glazbenoj školi Franje Kuhača Osijek. Od 1995.
do 2003. zaposlena je kao prva oboa Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog
kazališta u Zagrebu, a od 2003. u istom Orkestru svira engleski rog.
Djeluje
kao članica nekoliko međunarodnih žirija na natjecanjima mladih glazbenika.
Nastupala
je kao solistica i članica komornih
sastava na brojnim recentnim festivalima (Dubrovačke ljetne igre, Osorske
glazbene večeri, Varaždinske barokne večeri). Surađuje s mnogim orkestrima
i ansamblima: Hrvatski komorni orkestar, Osječki komorni orkestar,
Varaždinski komorni orkestar, Gradsko kazalište Komedija, Gradsko kazalište
Trešnja, Hrvatski serenadni ansambl, Puhački kvintet Elfi, Zagrebački solisti,
Orkestar Oružanih snaga Republike Hrvatske, Ansambl Cantus, Opera „BB“, ansambl
Col Legno.
Kritika
njezino muziciranje naziva vrsnim i impresivnim, navodi da je njezin
engleski rog došao do izražaja kao signal da je taj instrument do danas ostao
nepravedno zapostavljen, dok nju doživljava kao oboisticu čije
produhovljeno tumačenje glazbenog djela u sebi nosi muzikalitet i sjajnu
tehniku, no prije svega umjetnički stav visoke razine koji uvažava sve
vrijednosti glazbenog teksta dajući im osobni pečat.
Članica Središnjeg odbora Sindikata djelatnika u kulturi bila je u dvama mandatima; od 2013. do 2022. Od 2022. certificirana je medijatorica (izmiriteljica).
Članicom
Kazališnog vijeća Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu postaje 2018,
a od 2021. bila je i zamjenica predsjednika Kazališnog vijeća. Kao predstavnica
umjetnika po drugi je put
izabrana 2022, no s pozicije je odstupila kako bi preuzela funkciju v.
d. ravnateljice Opere, na kojoj je ostala tijekom čitave 162. kazališne sezone.
Prva
je žena u povijesti koja se našla na čelu te najkompleksnije direkcije
središnjega nacionalnog kazališta, a rezultati prve godine mandata dokazuju
njezinu potpunu posvećenost kazalištu: operni naslovi HNK-a imali su čak 50.357
posjetitelja, što je – u usporedbi sa sezonom 2018/19 – porast za 42 posto.
Njezina
skrb za sve uzraste posjetitelja opere vidljiva je kroz programe razvoja
publike putem produkcije opernih predstava za djecu, kao i opere za bebe
realizirane u suradnji s Muzičkim Biennaleom Zagreb, ali i koncertnih
programa, među kojima su ciklusi Doajeni Opere te Komorni ciklus
Zagrebačke filharmonije i Orkestra Opere HNK-a u Zagrebu.
Osim
brojnih uspješnih premijernih i repriznih naslova te projekata pružanja podrške
mladim glazbenicima putem stipendijskog programa, sa svojim je timom organizirala
i prvi Zagrebački operni festival.
Primjedbe
Objavi komentar
Slobodno mi pišite na gocreativeblog@gmail.com